Verslagen. Home Home Wat is judo Wat is judo gedrag in de dojo gedrag in de dojo Nieuws Nieuws Agenda Agenda Woordenlijst Woordenlijst Adres & zo Adres & zo Links Links FOTOALBUM ‘10-’11 JC Amby
14-05-2011 zijn we naar het houvast toernooi in Mierlo geweest. ( 2 verslagen) Voor de allerkleinste was alleen Dinant mee. Rowan was ook vroeg mee gekomen om zich te wegen. Hij was op dat moment goed voor de min 38. Dinant werd als moest aan de bak tegen een 9 tal tegenstanders. Hij begon met een vrijlot. Hij moest tegen een jongen (later 2e) judoën die hem erg snel om de nek pakte. Dat wist Dinant niet te voorkomen en werd daardoor 4 keer gegooid en kwam zo,n 4 keer in een houdgreep. Hij wist 3 keer te ontsnappen maar op een gegeven moment is de koek op. Volgende trainingen even wat aandacht voor de counter om dit soort partijen te voorkomen. Daarna volgende een sterk staaltje van schrijven en dinant had nog 2 keer achter elkaar een vrijlot. Zijn 5 partij dus ging gelijk op. Dinant wilde op gegeven moment zijn pakking maken,maar de tegenstander (later 1e) nam gelijk zijn arm mee en dat was de mooiste ippon seoi nage van de poule. Helaas voor Dinant hij was klaar. Hij miste hier wat ervaring, uren DS-en hielp hem er weer bovenop. Daarna was Leroy aan de beurt. Hem werd het slecht en hij moest spuwen op de mat. Einde toernooi. Marvin was vel later aan de beurt. Hij wist weer de beste judoka,s uit te dagen. Zijn 1e partij was tegen de latere kampioen. Hij begon wat voorzichtig en kreeg snel wazari tegen. Hij probeerde terug te pakken, maar kreeg later weer wazari dus verliezers ronde. Daar ontmoet hij ook een goede judoka (later 5e). Marvin zette goed in, maar kwam niet door. Hij kwam in een houdgreep waar hij niet meer uitkwam. Einde toernooi. Rowan stond in de -38 in aanloop naar de team wedstrijden. Hij mocht in zijn 1e partij gelijk tegen Joey Saarloos, kampioen in Vlaardingen. Dit was een zware partij. Met mijn gekleurde bril meende ik toch een Yugo te zien voor Rowan, echter het werd scheidsrechter beslissing in het voordeel van Rowan. De tweede partij controleerde hij goed maar wist niet te scoren. Ook hier gewonnen met scheidrechter beslissing. Daar tegen Sameer van Heerlerbaan. Rowan was een stuk rustiger en wist beheerst te judoen. Scoorde een Yugo en won de partij. In de finale moest hij tegen Tom Renet. Deze partij wist hij ook met Yugo te winnen. Rowan 1e Overige judoka,s heb ik minder van mee gekregen, prijswinnaars waren Angelo Krikken 2e, Justin Bos 3e. Gr, Pascal Mierlo 2011 Zaterdag zijn we met de wedstrijd groep naar Mierlo gegaan. Al snel bleek dat hier de top van Nederland aanwezig was dit i.v.m. team wedstrijden. Bij aankomst was alleen Dinant geweest maar hij had geen prijs gehaald maar is wel een ervaring rijker. Ricardo stond goed te judowen en wist een mooie vijfde plaats te behalen. Leroy had zijn dag vandaag niet hij gaf de eerste partij over op de mat en kreeg hasukemake voor het toernooi. Het toernooi was zo goed en druk bezet dat ze de opwarm mat erbij hadden gehaald voor te voorkomen dat het nacht werk werd. Bjorn was geblesseerd naar Mierlo gekomen en moest na een partij opgeven. Justin was de eerste die de mat op mocht van de -12 in een zeer grote poule (zoals alle poultjes) 30 tegenstanders. De eerste ronde was een vrijloot dus de tweede ronde was zijn eerste partij tegen Jarno Deuling Justin won met een mooie ippon. In de kwartfinale was het de beurt aan Fabian Slingerland Justin heerste de partij en gaf niets weg en trok de partij terecht naar zich toe op naar de halve finale (waar Justin de enige 2001 judoka was) De halve finale was een ander verhaal tegen Jesse Reede (die dit jaar alles gewonnen heeft) ook nu weer heerste Justin de partij en had Jesse in een houdgreep waar Jesse uit kwam, Jesse won zeer onterecht de partij op beslissing. Nu de kleine finale tegen Daan Schoones van Kai In Sho die de verliezers ronde had gewonnen Justin gooide Daan op de grond kreeg een yuko en maakte vervolgens een houdgreep waar Daan niet uit kwam. Justin mooi derde met geen punt tegen op dit zeer zwaar toernooi. Luuk was op de mat ernaast bezig hij verloor ook nu weer onterecht op beslissing van Nick Welten. Maar in de verliezers ronde won hij er twee maar verloor de partij voor de kleine finale, Luuk zevende ook in deze zeer grote en zware poule een mooie plaats. Rowan en Marvin zitten allebei in de -38 en hadden de broertjes uit elkaar gehaald poule in twee groepen verdeeld. Marvin won een partij maar verloor er twee einde toernooi. Zijn broer won alle partijen door tactisch judo maar had het hier en daar moeilijk in de finale was hij de baas over Tom Renet van Hercules. Angelo kwam door winst in de voor rondes in de halve finale Joris tegen van Brunssum, Angelo won met ippon. De halve finale werd verloren met ippon dus tweede in ook hier een grote poule. Het -12 team heeft een mooie prestatie neer gezet met goed judo dus dit beloofd nog iets voor het NK, ook nog leuk om te vermelden is dat Mik Dohmen eerste is geworden in de -27 (ook bij ons in het team -27) en Bono gaat als reserve -27 mee en werd mooi tweede ook Damiano Vrancken team -15 werd eerste. Volgende toernooi is het NK in Nijmegen. Gr Roy en Leon en de rest van de ouders.