Zondag 22 januari hadden we een toernooi van JC Groesbeek,  Aan dit toernooi deden kyra en myla mee en behaalden alle 2 een podiumplaats. Het was een heel groot tournooi met wel 8 matten!  Als aller eerste moest myla op de mat die met 5 personen in een poule zat en dus 4 keer heeft moeten judoën. Van deze 4 kier heeft ze er 3 verloren en 1 gewonnen en behaalde hiermee de 3e plek. Ze heeft alle drie de verloren partijen heel erg goed gejudood en tot het einde volgehouden maar helaas alle 3 met 1 puntje verloren. De wedstrijd die ze gewonnen had heeft niet lang geduurd en heeft ze dan ook met ippon gewonnen. Toen was het aan de beurt voor kyra die ook met z’n 5e in een poule zat. De eerste wedstrijd had ze even niet opgelet en kwam ze met een yuko achter maar wist hem toch met ippon te winnen. De tweede staat ze met een waza-ari voor tot een paar tellen voor het einde waar ze zich laat verrassen en zich vol op haar rug laat gooien, helaas de 2e verloren. De volgende 2 wedstrijdjes wint ze gemakkelijk met ippon en wat blijkt dat degene waarvan ze verloren heeft ook nog een wedstrijd verloren heeft dus hebben er 3 judoka’s evenveel wedstrijden gewonnen met evenveel punten! Kyra moest dus nog 2 keer judoën en wint deze alle 2 met ippon waardoor ze toch nog eerste geworden is.   Het was een heel leuk toernooi en zeker de moeite waard voor volgend jaar!   Groetjes mike.